הבורסה בתל-אביב מתחברת לעולם

בשנה האחרונה נהנתה הבורסה בתל אביב מפריחה וגופי מסחר זרים רבים הביעו עניין בהשקעה בבורסה, במסחר בבורסה ובהצטרפות אליה. אנו צופים כי בשנת 2021 גופי מסחר זרים נוספים ישתלבו במוקדי ההשפעה של שוק ההון הישראלי ונראה שיתופי פעולה בינלאומיים רבים בבורסה בתל אביב.

מחלקתנו, המתמחה ברגולציה פיננסית, ליוותה את הגופים הבינלאומיים שהגבירו את הפעילות הגלובאלית בבורסה

 

Interactive Brokers. חיבור הברוקר הגדול בארה"ב ומהגדולים בעולם למערכות הבורסה .

החיבור של אחת מקבוצות הברוקראז' האלקטרוניות הגדולות בעולם למערכות הבורסה, מאפשר ללקוחות מכל רחבי העולם, בעלי גישה לפלטפורמה האלקטרונית של IB, להעביר פקודות מסחר ישירות לבורסה בתל-אביב ממדינות שונות ברחבי העולם. חיבור זה מאפשר לבורסה להפוך להיות פלטפורמת מסחר רלוונטית גם לסוחרים מחו"ל שלא היו בעלי גישה אליה בעבר. אנו ממשיכים ללוות את קבוצת Interactive Brokers גם בימים אלה לבחינת העמקת הפעילות שלה ביחס לשוק המקומי בכלל ולבורסה בפרט.

33- מספר המדינות בהן פועלת בבורסה המקומית interactive brokers

Jefferies. רישום בישראל כחבר בורסה רחוק וכחתם זר על מנת להרחיב ולייעל את גיוסי ההון בבורסה בת"א.

עד לשנת 2020, עולם ההנפקות של חברות ישראליות היה מחולק לשנים. היו חברות ישראליות  מקומיות שהנפקו בישראל למשקיעים מקומיים וחברות גלובאלית שהונפקו בבורסה בחו"ל או באופן דואלי. החיבור של ג'פריס לבורסה טרף את הקלפים ואיפשר לחברות ישראליות, בשלבי צמיחה, להירשם למסחר בבורסה בתל אביב וליהנות מסחירות המניה מחד, ובמקביל להיות מוצעות גם למשקיעים גלובליים באמצעות החיבור של ג'פריס לשווקים זרים. הסנונית הראשונה הייתה הבורסה עצמה שנרשמה למסחר על הפלטפורמה של עצמה, אך רוב המשתתפים בהנפקה היו משקיעים גלובליים ואחריה הנפיקה מקס סטוק באותו מתווה. אנו צופים שג'פריס וההנפקות הללו הן רק הסנונית הראשונה למגמה שבה חתמים וברוקרים מרחבי העולם יבינו את הפוטנציאל של חשיפת משקיעים גלובליים להנפקות בתל אביב ולכן צופים גידול במספר הגיוסים במבנה הזה בשנת 2021.

900- הינו המספר המוערך של בנקאי ההשקעות של ג'פריס הפרוסים ברחבי העולם לפעילות בנקאות ההשקעות הגלובלית שכעת מתאפשרת גם בבורסה בת"א

קרן אלפא וקרן פנגנה. הסכם בין קרן גידור ישראלית לקרן אוסטרלית בעלת רישיון באוסטרליה, שיאפשר לקרן הגידור הישראלית להשקיע את כספי המשקיעים האוסטרלים בבורסה.

במהלך השנה האחרונה הודיעה קבוצת ההשקעות האוסטרלית פנגאנה קפיטל (Pengana Capital Group) כי היא תשקיע 100 מיליון שקל בחברות ישראליות שנסחרות בבורסה באמצעות קרן הגידור הישראלית אלפא. פנגאנה קפיטל מסרה למשקיעיה האוסטרליים שבשוק הישראלי ניתן למצוא השקעות טובות בתחום התעשייה והטכנולוגיה, שאותן קשה למצוא בבורסה האוסטרלית, כמו חברות מתעשיית המוליכים למחצה, הסלולר, המים והסייבר. מחלקתנו שליוותה את אלפא בהסכם שיתוף הפעולה עם פנגאנה, צופה כי הסדרי שיתוף פעולה כאמור בין קרנות השקעה ישראליות לקרנות השקעה זרות, יכולות לאפשר למשקיעים גלובליים גישה להזדמנויות השקעה ייחודיות שיש בשוק ההון הישראלי מחד ולהתרחבות השירותים של קרנות ההשקעה הישראליות למשקיעים מעבר לים מאידך.

100 מיליון- סכום ההשקעה הראשונה של משקיעים אוסטרליים מפנגנה קפיטל בחברות

 

דברו איתנו >> לחצו כאן

חפשו לפי +