מרכז מדיה

פרסום תכניות קווי המטרו (M1S ו- M3) להשגות

7 יולי 2020

עמיתים ולקוחות יקרים,

ברצוננו להביא לידיעתכם עדכון חשוב, בדבר פרסום תכניות קווי המטרו M1S ו- M3 להשגות. המדובר בתכניות המסדירות התוויתם של קווי רכבת (בעיקרם תחתיים), אשר עתידים להשתלב עם קווי הרכבת הקלה במטרה להרחיב את רשת הסעת ההמונים של מטרופולין גוש דן לאזורים מרוחקים יותר ממרכז גוש דן. 

תשומת ליבכם, כי הסקירה להלן הינה תמציתית וכללית ואין בה כדי להוות חוות דעת משפטית למקרה ספציפי כלשהו. נשמח, כמובן, לייעץ ולסייע לכם בכל סוגיה פרטנית בהתאם לנסיבותיה.

בסוף חודש פברואר 2020 החליטה הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) להעביר להערות והשגות את תת"ל 101/א (קו מטרו M1S) ואת תת"ל 103 (קו מטרו M3). ביום 5.6.2020 בוצע הפרסום של תת"ל 103 (קו מטרו M3) להשגות, וביום 12.6.2020 בוצע הפרסום של תת"ל 101/א (קו מטרו M1S) להשגות. קו M1S (שמהווה מקטע מתוך קו המטרו M1) עובר ביישובים תל אביב-יפו, ראשון לציון, רחובות, נס ציונה, רמלה, עמק לוד, חולון,  ברנר, גזר, קריית עקרון, לוד ובאר יעקב וקו M3 עובר ביישובים תל אביב-יפו, רמת גן, פתח תקוה, הרצליה, בת ים, חולון, קריית אונו, רמת השרון, גבעת שמואל, עמק לוד, אור יהודה ואזור.

בהתאם לחוק, כל מעונין בקרקע, בבניין או בכל פרט תכנוני אחר הרואה את עצמו נפגע על ידי תכנית לתשתית לאומית, רשאי להגיש התנגדות בתוך 60 ימים מיום הפרסום של התכנית להערות והשגות. קיימת, אם כן, חשיבות לבדיקת השלכות תכניות אלה על המקרקעין הסמוכים, ובמקרה הצורך להגיש התנגדות בחלון הזמן הקצוב להגשתה.   
 
כלקוחות משרדנו, נשמח לייעץ לכם בכל הקשור לאמור לעיל ולסוגיות אחרות הנוגעות לתכנון ובניה.

לעדכון המלא >> לחצו כאן

בברכה,
מחלקת המקרקעין, תחום תכנון ובניה,
הרצוג פוקס נאמן

 

חפשו לפי +