מרכז מדיה

מתי צריך לפנות לעורך דין המתמחה בתחום התחרות וההגבלים העסקיים?

22 אוגוסט 2017

עורך דין בתחום דיני התחרות והגבלים עסקיים

דיני התחרות וההגבלים העסקיים הם דינים שנועדו לקבוע כללים שימנעו פגיעה בתחרות בין עסקים, ולמנוע "הגבלים עסקיים" אסורים. בעידן שבו כוחות השוק עשויים להוביל להשתלטות של גופים מונופוליים על תחומי פעילות שלמים, עולה החשש כי עסקים ותאגידים בולטים ינצלו את מעמדם לרעה, ימנעו התפתחותם של עסקים מתחרים ויפגעו בצרכנים. על מנת למנוע מצבים בלתי ראויים כאלה, המדינה מפקחת על התחרות בשווקים השונים באמצעות דיני התחרות ורשות התחרות. מדובר בתחום משפטי סבוך במיוחד, שמצריך ייעוץ וליווי משפטי מצד עורכי דין המתמחים בתחום התחרות וההגבלים העסקיים.

 

מה תפקידו של עורך דין המתמחה בתחום דיני התחרות וההגבלים העסקיים?

עורך דין המתמחה בתחום התחרות וההגבלים העסקיים מלווה לרוב תאגידים גדולים, באמצעות הכוונת פעילותם השוטפת. בנוסף עורך הדין מייצג אותם בפני רשות התחרות, בית הדין לתחרות וכן בפני בתי המשפט, בתחום האזרחי והפלילי.

הפרה של דיני התחרות עלולה לגרור סנקציות משמעותיות, קנסות מנהליים, ענישה פלילית ותובענות ייצוגיות, ומשכך ליווי בתחום זה הוא חיוני, בפרט כאשר מדובר בעסקים משמעותיים.

 

מתי צריך לפנות לעורך דין המתמחה בתחום התחרות וההגבלים העסקיים?

כאמור לעיל, הסנקציות שעלולות להיות מוטלות במקרה של הפרת דיני התחרות וההגבלים העסקיים הן חמורות.

לכן, בכל פעם שרשות התחרות פונה לעסק כלשהו, כדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום (גם כאשר רשות התחרות מבקשת לקבל מידע מהעסק, ובוודאי כאשר הרשות מבקשת לחקור את נושאי המשרה בעסק או את עובדיו).

בנוסף, כל אימת שעסק מתקשר בעסקה כלשהי, כדאי לבדוק האם העסקה מהווה מיזוג חברות המחייב קבלת אישור הממונה על התחרות.

בנוסף, כאשר מדובר בעסקים להם נפח פעילות בשוק בו הם פועלים, הרי שאז נדרש ליווי הגבלי צמוד.

 

כיצד אדע לבחור עורך דין בתחום התחרות וההגבלים העסקיים?

בבואכם לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום התחרות וההגבלים העסקיים, עליכם לוודא כי מדובר בעורך דין בעל מומחיות, וכן ניסיון בייצוג בפני רשות התחרות ובתי המשפט.

זכרו כי גורלו של העסק שלכם מוטל על הכף, וכי שכירת שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום הוא הצעד האחראי ביותר שתוכלו לנקוט על מנת לטפל בצרכי החברה שלכם.

חפשו לפי +