מרכז מדיה

מתי כדאי לפנות לעורך דין לדיני חוזים?

1 יולי 2021

כמעט כל צעד שאנו עושים ביום-יום כרוך בהתקשרות בחוזה – החל בחתימה על הסכם שכירות לדירה ועד להסכמים לרכישת או מכירת חברות. דיני החוזים מלווים את חיינו מן הרגע הראשון בו אנו בוגרים מספיק על מנת לבצע החלטות ועסקאות, ולכן חשוב לעמוד על טיבם, להבין מה הזכויות שלנו כמתקשרים בחוזה וכיצד נוכל להיעזר בעורך דין לדיני חוזים.

 

מה תפקידו של עורך דין דיני חוזים?

עורך דין דיני חוזים – כשמו כן הוא – עוסק בחוזים על כל המשתמע מכך: כתיבתם, אכיפתם, ובמידת הצורך גם תביעה במקרה שנעשה הפרה באחד מסעיפיהם.

ראשית, תפקידו של עורך דין דיני חוזים הוא לספק ללקוחותיו את החוזה הטוב ביותר לצורכיהם. מטרתו של חוזה היא לספק לשני הצדדים המתקשרים בחוזה ביטוי מיטבי לרצונותיהם, לצד עמידה בחוק והענקת כלים לאכיפה ולשימוש בסנקציות משפטיות במקרה של הפרת חוזה. על עורך הדין לדיני חוזים לכתוב עבור לקוחותיו את המסמך המשפטי המקיף ביותר, תוך התאמתו לצרכיהם הייחודיים של הלקוחות ובהתאם לפסיקה ולחקיקה הנוכחיות.

התפקיד השני המרכזי של עורך דין דיני חוזים הוא אכיפת החוזה – במקרה שבו החוזה הופר או לא קוים כראוי, על עורך הדין לפעול לשם אכיפתו בהתאם לרצונות הלקוח. אכיפה ניתן לבצע באמצעות בוררות, גישור או פנייה לבית המשפט במקרה הצורך.

 

מה תחומי האחריות של עורך דין חוזים?

כאמור, לעורך דין דיני חוזים יש שני תפקידים עיקריים – יצירת החוזה ואכיפתו. עם זאת, כל חוזה שונה ממשנהו, ולכן גם יצריך טיפול ייחודי בהתאם לאופי החוזה וצרכיו של הלקוח. לצורך העניין, ישנם עורכי דין המתמחים בחוזים הנוגעים למכר מקרקעין (דיני מקרקעין) בעוד עורכי דין אחרים מתמחים בחוזים הנוגעים להסכמים בין חברות (דיני חברות ותאגידים, משפט מסחרי), קניין רוחני ועוד.

בבואכם לשכור את שירותיו של עורך דין דיני חוזים, ודאו כי אתם נעזרים בעורך דין המתמחה בתחום הרלוונטי לכם – בקיאות ומיומנות בתחום משפטי מסוים הם חיוניים ליצירת חוזה שהינו מקיף ומפורט דיו על מנת לספק לכם את ההגנה המשפטית המקסימלית. דיני תחרות והגבלים עסקיים,למשל, הם דינים מורכבים ומסועפים שהטיפול בהם במסגרת חוזה אינו מתאים לכל עורך דין. ככל שתשכילו לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום הרלוונטי לכם, כך תבטיחו כי החוזה יניב הצלחה רבה יותר עבורכם.

 

מתי לפנות לעורך דין חוזים?

בבואכם להתקשר בחוזה, צרו קשר עם עורך דין לדיני חוזים בהקדם. חוזה שאינו משרת אתכם עשוי לגרום לכם צרות רבות ולהוביל לסכסוך משפטי, שבמקרים רבים מהווה בזבוז משווע של משאבים כספיים ונפשיים כאחד. כמו כן, התקשרות בחוזה בעייתי עשויה לכלוא אתכם בסיטואציה בעייתית, שיציאה ממנה כרוכה בתשלומי פיצויים כספיים גבוהים. מכאן, שיש להיעזר בעורך דין חוזים המתמחה בתחום הרלוונטי לכם על מנת לוודא כי החוזה שאתם מתקשרים בו הוא החוזה המתאים ביותר לצרכיכם ולרצונותיכם, ואינו כולל פרצות או מלכודות משפטיות.

אם קרה הדבר והתקשרתם בחוזה בעייתי שאתם מעוניינים לצאת ממנו, או שאתם נתבעים או תובעים בגין הפרת חוזה, חשוב מאוד להיעזר בעורך דין דיני חוזים שמתמחה בתחום בו החוזה עוסק. קודם כל, ללא עורך דין מנוסה אתם עומדים בפני סכנה משמעותית של תשלום פיצויים כספיים גבוהים בגין הפרה. פעמים רבים סכסוכים משפטיים מוכרעים כתוצאה מטעמים טכניים או כשלים בניסוח החוזה, וחשוב שיעמוד לצידכם עורך דין שיוכל לזהות את הכשלים הללו ולנתב אותם לטובתכם.

זכרו, אין תחליף לידע משפטי מקצועי ומיומנות בתחום. שכירת שירותיו של עורך דין דיני חוזים הוא הצעד האחראי ביותר שאתם יכולים לעשות על מנת להגן על עצמכם מבחינה משפטית.

 

זקוקים לעורך דין חוזים? צרו קשר עם המחלקה המסחרית

    חפשו לפי +