מרכז מדיה

מלחמת "חרבות ברזל" – השלכות על עולם הקנאביס הרפואי

31 אוקטובר 2023

לקוחות ועמיתים יקרים,

התופת שעברה על הציבור בישראל בשבועות האחרונים הציבה את כולנו בפני התמודדויות ואתגרים רבים. במסגרת התמודדות הממשלה והמשרדים השונים בהמצאת פתרונות למצב החירום ולמצוקה שהציבור כולו נקלע אליה,  התעוררו גם אתגרים בתחום הקנאביס הרפואי הזקוקים לטיפול ולמענה מיידי.

עם פרוץ המלחמה, אנו עדים לעליה משמעותית בביקוש לקנאביס רפואי וצפוי שרק תלך ותגדל עם חלוף הזמן והתמשכות הלחימה.

בהתאם לכך, עולם הקנאביס הרפואי נדרש לעמוד בפני משימות רבות ובהן מתן מענה למטופלים ועוסקים הזקוקים לקבלת סיוע ולהארכת הרישיונות כחלק מהשגרה היומיומית. נוכח המציאות הנוכחית, פרסם משרד הבריאות שורה של הנחיות והקלות למטופלים ולעוסקים בקנאביס רפואי. להלן יובאו עיקרי הדברים:

 

הארכת רישיונות הקנאביס ואספקתם למטופלים:

א. מטופלים שרישיונם פג או עתיד לפוג בין התאריכים 7.10.2023-7.1.2024, ואשר לא הספיקו להגיש בקשה לחידוש, יקבלו הארכה של שלושה חודשים לרישיון. הארכה זו, ניתנת באופן אוטומטי מתום תוקף הרישיון, כך שהרישיון החדש ישלח לכתובת המייל של המטופל בצירוף 3 מרשמים.

ב. מטופלי קנאביס רפואי מורשים תושבי עוטף עזה ודרום הארץ, שעזבו את בתיהם בעקבות המלחמה, יורשו לקבל אספקת קנאביס רפואי גם במקרה בו ניצלו את המרשם החודשי זה מכבר.

ג. בתי המרקחת והעוסקים המורשים לשנע קנאביס רפואי למטופלים שפונו מביתם, ימשיכו לספק את הקנאביס גם אם המטופל אינו שוהה בכתובת המצוינת ברישיון.

 

הארכת רישיונות עיסוק:

  • עוסקים המחזיקים ברישיון העיסוק בתחום הקנאביס לשימוש רפואי שתוקפו פג או עתיד לפוג בין התאריכים 7.10.2023-7.1.2024 ולא הספיקו להגיש בקשה לחידושו, יקבלו הארכת רישיון ל-3 חודשים ממועד הפקיעה בפועל.
  • אישורי האיכות IMC-GMP, IMC-GDP, IMC-GAP שתוקפם פג או עתיד לפוג בין התאריכים שצויינו לעיל, מוארכים גם הם ל-3 חודשים ממועד הפקיעה בפועל.

 

דסק הקנאביס של המשרד ישמח לעמוד לרשותכם לכל שאלה או קבלת ייעוץ בנוגע לעדכון, להיקף תחולתו ולהשלכותיו על רישיון או היתר שניתן לפי החוק על-ידי היק"ר או על בקשות לקבלת רישיון שהוגשו לפני כניסת העדכונים לתוקף.

אנו מאחלים לכם ולבני משפחותיכם ימים שקטים ושלווים!

 

בברכה,

דסק קנאביס

הרצוג פוקס נאמן

חפשו לפי +