הגופים הגדולים בעולם עושים עליה לבורסה בתל אביב

לאחר שמחלקתנו הובילה ב- 2019 את הרישום הראשון למסחר בבורסה של קרנות חוץ נסחרות (או "קרנות "ETF) שהינן קרנות זרות שהציעו לראשונה את יחידותיהן לציבור בישראל המשיכה המסגרת הרגולטורית בתחום קרנות החוץ להתפתח גם ב- 2020, ומנהלי נכסים נוספים מרחבי העולם מביעים עניין בתהליך הרישום ובהנגשת הקרנות הבינלאומיות הללו לציבור בישראל בתהליך מובנה ומוסדר ובהיתר רשות ניירות ערך. אנו מצפים לראות בשנת 2021 קרנות חוץ נוספות שיחלו בתהליך הרישום לבורסה.

לקחנו חלק פעיל ביצירת התשתית לרישום בתקנון הבורסה, והיינו הראשונים ליישם את הליך הרישום החדשני, עת ליווינו את ענקית ניהול ההשקעות העולמית BlackRock ברישום (23!) קרנות ETF מהמותג iShares (המנוהל על ידה).

 

אף ב-2020, נותרנו היחידים שרשמו למסחר בבורסה קרנות ETF, והיד עוד נטויה. במהלך השנה עמדנו בקשר ישיר הן  עם הבורסה והן עם הרשות, בקשר לפיתוח ושיפור התשתית הרגולטורית התומכת ברישום, באופן שיתרום לאטרקטיביות של התהליך בקרב מנהלי נכסים בינלאומיים. בכלל זה, בתחילת השנה פרסמה הרשות כי בכוונתה להרחיב את רשימת הבורסות ה"מאושרות" לרישום כפול. תיקון זה, יחד עם שינויים צפויים בכללי הרישום למסחר של קרנות ETF בבורסת לונדון (LSE), יצרו עניין רב בקרב מנהלי הנכסים הגדולים בעולם, ואנו צופים מספר רישומים היסטוריים נוספים בהמשך הדרך.

 

לכתבה המלאה בנושא מרוץ החימוש שפרסמנו בגלובס לחצו כאן

 

דברו איתנו >> לחצו כאן

חפשו לפי +