הבורסה ממציאה את עצמה מחדש

שנת 2020 היתה ללא ספק משמעותית ביותר עבור הבורסה לניירות ערך בתל אביב בע"מ ("הבורסה"). גל חדש של חדשנות ויצירתיות שטף את הבורסה ונדמה כי הרוחות באחוזת בית נושבות לכיוון חיובי. פלטפורמת הרצף המוסדי התרחבה ומותגה מחדש כפרויקט ה-TASE UP. זאת, לצד שירותי סליקה לניירות ערך שאינם רשומים למסחר בבורסה (נש"ר). יש למה לצפות – הבורסה עומלת על שירותים נוספים שאנו צופים כי יושקו בשנת 2021, למשל מערכת שתאפשר סליקה של יחידות של קרנות ועוד.

TASE UP היא פלטפורמה מחודשת שהשיקה הבורסה, והיא נפרדת מפלטפורמת המסחר לחברות הציבוריות בבורסה בתל אביב. פלטפורמה זו הינה ייחודית ומיועדת לשימוש של משקיעים מוסדיים וכשירים (ישראלים וזרים) בלבד.

למעשה, תאגידים שירשמו את ניירות הערך שלהם למסחר במערכת יישארו תאגידים פרטיים גם לאחר הרישום בפלטפורמה והם אינם מחויבים בדיווחים על פי חוק ניירות ערך. כפועל יוצא, אין מגבלת שווי לפני הנפקה או תנאי סף אחרים לרישום בפלטפורמה. לאחרונה התבשרנו גם כי רשות ניירות ערך תתיר לקרנות נאמנות להשקיע בתאגידים שנסחרים ברצף המוסדי. מטבע הדברים, חידוש זה מחזק את האטרקטיביות של הפרויקט ורמת ההתעניינות בו. אנו צופים כי בשנת 2021 תאגידים שונים יבחרו לגייס באמצעות המערכת הייחודית הזו, שמאפשרת להם להישאר פרטיים אך נגישים לשוק ההון (גם כהכנה וכשלב מקדים בדרך להיות ציבוריים בעתיד).

לצד מערכת ה-TASE-UP מאפשרת הבורסה גם שירותי סליקה לניירות ערך באמצעות מערכת נש"ר (בעיקר אגרות חוב וניירות ערך מסחריים) של גופים אשר אינם רשומים למסחר בבורסה, ציבוריים ופרטיים כאחד, אשר מבקשים לבצע את סליקת ניירות הערך דרך מסלקת הבורסה תוך קבלת מספר ISIN.

אז בין אם אתם קרנות מתחומי הטכנולוגיה, אשראי לעסקים ונדל”ן להשקעה בחו”ל, קרנות לגיוס פרויקטאלי, קרנות תשתיות, ובין אם אתם משקיעים כשירים המעוניינים במידע נוסף אודות ה- TASE UP, אתם מוזמנים לקרוא מידע נוסף באחד הקישורים המצורפים, ולפנות אלינו בכל שאלה.

 

לוובינר שערכנו בנושא עם הרשות לניירות ערך לחצו כאן

לעדכונים והחידושים במערכת המסחר למוסדיים לחצו כאן

לפרטים נוספים על "הבריכות החשוכות" לחצו כאן

 

דברו איתנו >> לחצו כאן

חפשו לפי +