הוראה לחברות תשלומים, בעלי רישיון ייזום בסיסי ובעלי רישיון למתן שירות מידע פיננסי בנושא הון עצמי, ביטוח או בטוחה אחרת

מרכז מדיה

הוראה לחברות תשלומים, בעלי רישיון ייזום בסיסי ובעלי רישיון למתן שירות מידע פיננסי בנושא הון עצמי, ביטוח או בטוחה אחרת

26 מאי 2024

לקוחות וידידים נכבדים,

ביום 23/5/2024 פרסמה רשות ניירות ערך ("הרשות"), הוראה לחברות תשלומים, בעלי רישיון ייזום בסיסי ובעלי רישיון למתן שירות מידע פיננסי בנושא הון עצמי, ביטוח או בטוחה אחרת ("ההוראה").

תשומת ליבכם כי ההוראה מחליפה את ההסדר הקבוע בהוראה למבקשי ובעלי רישיון למתן שירות מידע פיננסי בכל הנוגע לביטוח ופיקדון.

מטרת ההוראה החדשה להסדיר את דרישות ההון העצמי, ביטוח או בטוחה אחרת, לפי העניין, אשר מוטלות על מבקשי רישיון או אישור למתן שירותי תשלום או שירות מידע פיננסי, וכן על המחזיקים ברישיון או אישור כאמור. 

הדרישות המפורטות בהוראה נועדו להבטיח את יציבותם ואת התנהלותם התקינה של חברת תשלומים ובעלי רישיון או אישור לייזום בסיסי, לצורך קיום החובות המוטלות עליהם מכוח החוק והתחייבויותיהם כלפי לקוחותיהם, גם במצבי קיצון, וכן לשמש כרית ביטחון ממנה ניתן יהיה להיפרע במקרה של התממשות הסיכונים הנלווים לפעילותם. בפרט, נועדו דרישות אלו לצמצם את ההסתברות כי בעלי הרישיון יהיו חדלי פירעון, על כל המשתמע מכך, ולהביא לכך שבמידת הצורך יתאפשר לבעלי רישיון כאמור לסגור את עסקיהם באופן מסודר ותקין. 

כמו כן, גם בנוגע לפעילותם של בעלי רישיון שירות מידע פיננסי, נועדו דרישות אלה להבטיח את התנהלותם התקינה של בעלי הרישיון ולשמש כרית ביטחון ממנה ניתן יהיה להיפרע במקרה של חשיפת המידע הפיננסי, הפרת חובותיהם כלפי לקוחותיהם ובכל מקרה אחר של התממשות הסיכונים הנלווים לפעילותם.

לגבי חברות המחזיקות כבר עתה ברישיון למתן שירות מידע פיננסי – הוראה זו קובעת תחילה מאוחרת של שישה חודשים, על מנת לאפשר זמן היערכות הולם לשם עמידה בהסדרים החדשים.

 

לצפייה בנוסח ההוראה המלא >> לחצו כאן

יחידת הרגולציה הפיננסית במשרדנו מייעצת באופן שוטף לחברות פיננסיות, בין היתר, בתהליך הרישוי מכח חוק שירות מידע פיננסי וחוק הסדרת העיסוק בשירותי תשלום וייזום תשלום. 

נשמח לסייע לכם בכל שאלה.

בברכה,
הרצוג פוקס נאמן

חפשו לפי +