מרכז מדיה

שלוש בשורות משמעותיות בשוק הקנאביס המקומי והעולמי

8 דצמבר 2020

שוק הקנאביס פה להישאר! רוחות של שינוי…

אנחנו שמחים לבשר על צעדים משמעותיים הננקטים בזירה המקומית והבינלאומית והמסמלים על שינוי דרמטי בשוק הקנאביס המקומי והעולמי.

בתחילת חודש נובמבר 2020, ממשלת ישראל פרסמה תזכיר חוק ללגליזציה מלאה של קנאביס בישראל, זאת לאחר ארבע שנים של ניסיונות אסדרה בתחום הקנאביס הרפואי ולאחר כשנה וחצי מרפורמת אי-ההפללה בישראל. תזכיר החוק החדש מתבסס על המלצות הצוות הבין-משרדי וכולל בתוכו אסדרה שתאפשר מכירה ושימוש בקנאביס לבגירים מעל גיל 21 למטרות פנאי, תוך חיזוק האכיפה נגד גורמים עבריינים בתחום ואיסור פרסום מוצרי קנאביס. מהלך שצפוי להכניס כסף רב לקופת המדינה ממיסוי, בדומה על המס על סיגריות ודלק. יובהר כי מדובר בתזכיר חוק בלבד וטרם ברור מועד כניסת החוק לתוקף.

בהמשך להמלצת ארגון הבריאות העולמי, בתחילת חודש דצמבר 2020 החליטה ועדת האו"ם לענייני סמים על הסרת הקנאביס הרפואי מקטגוריית הסמים המסוכנים (Schedule IV) של האמנה בדבר סמים נרקוטיים (1961), תוך שמשאירה את הקנאביס הרפואי בקטגוריית סמים ממכרים (Schedule I). ההחלטה מכירה בקנאביס רפואי כחומר בעל תועלת רפואית, מאפשרת הנפקת קנאביס רפואי במרשם רופא ללא צורך ברישיון, תוך שמשאירה לממשלות את הסמכות לגיבוש הרגולציה בנושא.

צעד נוסף באותו כיוון הוא של בית הנבחרים האמריקאי בתחילת חודש דצמבר 2020, אשר העביר את הצעת החוק להסרת הקנאביס מחוק החומרים המבוקרים הפדראלי (Controlled Substances Act). הצעת חוק זו, שצריכה לעבור גם את אישור הסנאט האמריקאי, מאפשרת למדינות סמכויות נרחבות יותר בגיבוש מסגרת רגולטורית לשוק הקנאביס, לצרכים רפואיים ולצרכי פנאי, תוך שמאפשרת מחיקה של רישומים פליליים רטרואקטיבית בהקשר עבירות קנאביס לא-אלימות. כיום, ישנו איסור פדראלי בעיסוק בקנאביס לאורך כל שרשרת הערך. הצעת חוק זו תתרום להקטנת אי-הוודאות הקיימת בארה"ב, ברמה הפדראלית, ותאפשר עיסוק בטוח בקנאביס ברמת המדינות, תוך שימוש מלא במערכת הבנקאית וכן תאפשר הנפקות ורישום למסחר של פעילות קנאביס אמריקאית בבורסות הראשיות בארה"ב.

מדובר במגמות חיוביות לשוק הקנאביס המקומי והעולמי המאפשרות הזדמנויות מסחריות רבות. בתוך כך, בשנת 2019 שוק הקנאביס העולמי עמד על 15 מיליארד דולר, כאשר הצפי הוא לגידול חד לכ-75 מיליארד דולר (!) בשנת 2027.

כיום, 42 מדינות בעולם מאפשרות שימוש בקנאביס לצרכים רפואיים, מתוכן 38 מדינות בארה"ב ו-20 מדינות בעולם מאפשרות שימוש בקנאביס גם לצרכי פנאי, בתוכן קנדה, גיאורגיה, דרום אפריקה, אורוגוואי ו-15 מדינות בארה"ב.

משרד הרצוג פוקס נאמן מייצג לקוחות ישראלים וזרים, תוך מתן מענה כולל ושלם לכלל הצרכים המשפטיים הקשורים לתחום הקנאביס ומספק פתרונות יצירתיים, חדשניים וייחודיים וקשרים שונים בתחום, הכל תוך זיהוי מגמות חדשות בשוק הקנאביס בישראל ובעולם ויישומן בישראל.

נמשיך ונעדכן בכל הנוגע להתפתחויות ולשינויים ונוסיף לעמוד לרשותכם לצורך מתן ייעוץ פרטני בהקשר ישראלי ובינלאומי.

 

דסק הקנאביס
הרצוג פוקס נאמן

 

עדי רוזנפלד | ראש דסק קנאביס
RozenfeldA@herzoglaw.co.il

 

דוד אזימוב | עו"ד
AzimovD@herzoglaw.co.il

חפשו לפי +