מרכז מדיה

רפורמת המרשמים בקנאביס

1 אפריל 2024

לקוחות ועמיתים יקרים,

הרינו להביא לידיעתכם כי החל מהיום (1.4.2024) נכנסת לתוקפה רפורמת המרשמים בקנאביס ("הרפורמה") כפי שאושרה בוועדת הבריאות בכנסת במסגרת תיקון שנערך לתקנות הסמים המסוכנים, התש"ם-1979 ("התקנות"). מטרת הרפורמה היא הקלה בקבלת הטיפול לקהל המטופלים בקנאביס רפואי עבור ההתוויות שנקבעו בס' 17(ב) לתקנות, בדרך של מעבר ממודל של רישיונות למודל של מרשמים.

בהתאם לרפורמה, מתן מרשמים למוצרי קנאביס יתאפשר במערכת הציבורית בלבד (קופות חולים או בבתי חולים ציבוריים) ולא במסגרת הרפואה הפרטית, והכל כפי שמפורט בס' 17א-17ג לתקנות.

 

מתן מרשם לקנאביס יינתן בהתוויות הבאות בלבד:

  1. למטופלים במחלה אונקולוגית פעילה, או בעת טיפול אנטינאופלסטי פעיל.
  2. למטופלים הסובלים ממחלת מעי דלקתית פעילה ומוכחת.
  3. למטופלים המאובחנים בכשל חיסוני נרכש (AIDS).
  4. למטופלים המאובחנים בטרשת נפוצה (Multiple Sclerosis).
  5. למטופלים המאובחנים בפרקינסון.
  6. למטופלים בגירים המאובחנים בתסמונת טוראט.
  7. למטופלים חולי אפילפסיה.
  8. למטופלים הסובלים מבעיה רפואית חשוכת מרפא ותוחלת חייהם הצפויה, אף אם יינתן להם טיפול רפואי, אינה עולה על שישה חודשים.
  9. למטופלים המאובחנים עם הפרעה בספקטרום האוטיסטי.
  10. למטופלים המאובחנים כסובלים מדמנציה.

 

המרשמים יינתנו במסגרת המערכת הציבורית באחת מהחלופות הבאות:

  • בידי רופא מומחה הפועל בתחום מומחיותו, שהשלים הכשרה בעניין קנאביס שהכיר בה משרד הבריאות, ומתן המרשם נעשה במסגרת עבודתו בקופת החולים או בבית חולים ציבורי.
  • בידי גורם מוסמך בקופת החולים או בבית חולים ציבורי שעבר הכשרה בתחום הקנאביס, לאחר קבלת המלצה מרופא מומחה הפועל בתחום מומחיותו.

 

יודגש כי החל מתאריך – 1.4.2024 לא תתאפשר הנפקת רישיון בהתוויות המופיעות בתקנות, ומטופל חדש בהתוויות אלו יוכל לקבל מרשם בלבד.

על מנת שהרפורמה תיושם באופן מיטיבי הוחלט על הוראות לתקופת מעבר, אשר במהלכה תינתן באופן אוטומטי הארכה מנהלית ממוחשבת למשך שלושה חודשים למטופלים בהתוויות כמפורט לעיל שרישיונם מסתיים בין התאריכים 1.4.2024 – 1.7.2024.

 

דסק הקנאביס של המשרד ישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או קבלת ייעוץ בנוגע לעדכון, להיקף תחולתו ולהשלכותיו על מרשם או רישיון שניתן לפי החוק על-ידי היק"ר או על בקשה לקבלת רישיון שהוגשה לפני כניסת העדכונים לתוקף.

 

דסק קנאביס,

הרצוג, פוקס נאמן

חפשו לפי +