מרכז מדיה

רישום חתמים זרים בישראל

4 ינואר 2022

בשנת 2021 סייענו למספר בנקים בינלאומיים בכניסתם לארץ

יותר ויותר בנקים בינלאומיים להשקעות נרשמים בישראל כחתמים זרים עם הרשות לניירות ערך. בעת האחרונה הרצוג סייע לג'פריס (Jefferies LLC) ולקוון (Company Inc. & Cowen) להירשם עם הרשות לניירות ערך בארץ כחתמים זרים, ובימים אלה אנו שוקדים על רישום בנק בינלאומי גדול נוסף כחתם זר.

רישום כחתם זר מעניק לבנקים זרים רישיון לשמש כחתם בהנפקות ישראליות. רישום זה, מאפשר לחתמים הזרים להוליך הנפקות המבוצעות בבורסה לניירות ערך בתל-אביב בע"מ, ובדרך זו לפתוח את השוק למגוון גדול של משקיעים זרים. הנפקות היברידיות אלה מתבררות כדרך ההנפקה העדיפה על חברות ישראליות המתאימות לכך, כיוון שהחברה המנפיקה נהנית משני העולמות:

מחד –

  • הנפקה מקומית
  • באמצעות תשקיף בעברית
  • מול הרשות לניירות ערך

ומאידך –

  • ביקושים ממשקיעים בינלאומיים שתורמים להיקפי המסחר, לנזילות, ולהגדלת הערכת השווי
  • כיסוי של אנליסטים בינלאומיים
  • בסיס בעלי מניות בינלאומי וגישה לשווקים הבינלאומיים

משרדנו ייצג בהנפקות היברידיות כאלו גם את החברות המנפיקות (Terminal X, Retailors, Max Stock) וגם את החתמים (Jefferies). הנפקות אלה מבוצעות בדרך תמחור של הצעה לא אחידה (Book building).

תהליך הרישום של בנק זר כחתם בישראל אורך מספר שבועות, ומצריך הרבה ידע, הכנה מוקדמת והיכרות עם הדרישות. תהליך זה מהווה נדבך נוסף בפתיחת שוק ההון הישראלי לשחקנים זרים, ואנו מצפים כי המגמה תימשך גם בשנים הקרובות.

הכותב הוא עורך הדין רון בן מנחם, שותף במחלקת חברות, ניירות ערך ושוקי ההון המתמחה בהנפקות, מיזוגים ורכישות, עם דגש על עסקאות בינלאומיות. רון מייצג לקוחות זרים ומקומיים העוסקים במגוון רחב של תחומים, לרבות בנקאות, טכנולוגיה, אנרגיה, תעשייה, ותשתיות.

מאמר זה פורסם כחלק מהעלון השנתי של מחלקת חברות וניירות ערך לשנת 2021. לעלון המלא >> לחץ כאן

חפשו לפי +