מרכז מדיה

פסיקה חדשה של בית המשפט העליון המפרשת את תנאי מבצעי מכירות לצרכנים

18 מאי 2022

לקוחות ועמיתים יקרים,

ביום 15 במאי, 2022, אישר בית המשפט העליון בקשה להגשת תובענה ייצוגית נגד רשתות הקמעונאות טיב טעם, חצי חינם וסופר–דוש. במסגרת אישור הבקשה קבע בית המשפט כי במבצעי מכירות מסוג "1+1", "מוצר שני בחצי מחיר" וכיוצ"ב, כאשר צוין כי ההטבה ניתנת על המוצר "הזול מביניהם", על העוסק להחיל את ההנחה המקסימלית האפשרית, במצב בו מספר המוצרים הנרכש עולה על הכמות המינימלית להחלת המבצע וקיימת שונות בין מחירי המוצרים.

בית המשפט פסק כי כאשר מספר המוצרים הנרכש עולה על הכמות המינימלית להחלת המבצע וקיימת שונות בין מחירי המוצרים, ציון המילים "הזול מביניהם", אינו מחייב דווקא כי יצורפו המוצרים הזולים אל המוצרים היקרים ובכך תוענק ההנחה על המוצרים הזולים בלבד, באופן שמפחית את ההנחה הניתנת לצרכן. בית המשפט הוסיף כי הכוח לבחור אילו מוצרים יש לצרף לצורך החלת המבצע נתון בידי הצרכן, אך במקרה בו הצרכן אינו מפעיל כוח זה והוא הועבר לידי העוסק, בהתאם לעיקרון תום הלב, על העוסק לפעול בדרך המשרתת את טובת הצרכן. בהתאם, על העוסק לצרף לצורך החלת המבצע תחילה את המוצרים היקרים יותר, כך שההנחה המוצעת במבצע תהיה ההנחה המקסימלית.

עם זאת, בית המשפט הבהיר כי אין מניעה שתנאי המבצע יכללו גם התייחסות לאופן ביצוע צירוף המוצרים במבצעים מהסוג הנ"ל.

לנוסח פסק הדין המלא >> לחצו כאן

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או הבהרה בנושא​.

בברכה,
הרצוג פוקס ונאמן

נורית דגן | שותפה
טל': 03-6922817
dagan@herzoglaw.co.il

 

אוהד אלקסלסי | שותף
טל': 03-6922817
elkeslassyo@herzoglaw.co.il

חפשו לפי +