מרכז מדיה

השותפה עדי רוזנפלד בדיוני ועדת הבריאות בכנסת – תיקון תקנות הסמים המסוכנים

15 יוני 2023

השותפה עדי רוזנפלד מדסק הקנאביס של הרצוג השתתפה השבוע בדיוני וועדת הבריאות בכנסת בקשר לתיקון תקנות הסמים המסוכנים.
מטרת הוועדה ברורה לכולנו – קידום רפורמה שתאפשר למטופלי הקנאביס לקבל מרשם לקנאביס ללא צורך ברישיון, דרך קופות החולים.
בשבועות האחרונים דסק הקנאביס שלנו היווה חלק משמעותי בדיוני ועדת הבריאות, ואנחנו רואים בכך שליחות אדירה לקידום רפורמה הכרחית וחשובה בישראל.
הנה חלק מדבריה של עדי במהלך הועדה:
“לפני 4 שנים הקמתי את דסק הקנאביס של המשרד מתוך מטרה לספק מענה משפטי לעוסקים שונים בכל שרשרת הערך של הקנאביס הרפואי. אנחנו תומכים במסקנות הוועדות המקצועיות, לקידום המעבר מרישיונות למרשמים, אבל אנחנו לא מבינים למה לפתוח את זה רק ל-15% מהמטופלים, רק להתוויות מצומצמות. המרשמים ניתנים ממילא מידי חודש, ובמידה והמהלך יתברר כלא מוצלח ניתן יהיה להפסיק אותו באמצע ולחזור לנקודת המוצא הנוכחית. אנחנו לא רואים כל צורך להפלות בין חולה פוסט טראומה לבין חולה אפילפסיה. באים לנסות לפתור את צוואר הבקבוק ומייצרים פקק חדש".
"בנוסף, אנחנו מייצגים חברות ויזמים שמייצרים שיטות מתן (delivery system) ותצורת אידוי ועישון כאלה ואחרות. כיום בשוק יש המון חברות שמפתחות מכשירי אידוי בלי טבק, וייפים על בסיס מים ולא שמנים שמזיקים לבריאות. שיטות המתן על פי נהלי היק"ר מוגבלות מאוד וכוללות תפרחות לעישון ושמן לבליעה.
סרבול הרגולציה והקושי לנהל פה מחקר בצורות מתן שונות לקנאביס, מבריחים את כל הטכנולוגיות המדהימות האלו מישראל. לסיום, אני רוצה להתייחס לנקודה נוספת בעניין רכיב ה-CBD. עד לא מזמן ישראל הייתה חלוצה ומובילה בתחום הקנאביס הרפואי בטח שבעולמות המחקר והפיתוח, והשאירה אבק לחברות זרות שעסקו בנושא. העובדה שרכיב ה-CBD לא מאושר כיום לכלל הציבור כמו במרבית המדינות האחרות הוא פספוס של הרכבת והחמצה אדירה. מדובר בשוק אדיר של מוצרים ולא מובן למה אנחנו כמעצמת פיתוח בתחום, צריכים לפגר ככה אחרי העולם”.
חפשו לפי +