מרכז מדיה

הרחבת החובות לפי החוק למניעת הטרדה מינית ביחס לעובדי קבלן שירות

28 יולי 2024

לקוחות וידידים יקרים,

אנו מבקשים לעדכן אתכם ביחס לתיקון לחוק למניעת הטרדה מינית, התשנ"ח-1998, המרחיב את חובות המעסיק על פי החוק גם ביחס לעובדים של קבלנים המספקים למעסיק שירותים.

החוק למניעת הטרדה מינית נועד להתמודד, בין היתר, עם תופעות של הטרדה מינית במקומות העבודה. כחלק מכך נקבעו חובות שונות החלות על מעסיקים, בהן החובה לקבוע דרך יעילה להגשת תלונה על הטרדה מינית; החובה לטפל ביעילות במקרים של הטרדה מינית; וחובות נוספות, בהן החובה לפרסם תקנון בנוגע למניעת הטרדה מינית ודרכי הטיפול במקרים של הטרדה מינית.

עד לאחרונה, הורחבה תחולתו של החוק ביחס לעובדים של קבלן כוח אדם שהוצבו במקום העבודה. ואולם, הרחבה זאת של תחולת החוק לא חלה ביחס לעובדים של קבלני שירות.

בתיקון לחוק שפורסם בתאריך 25 ביולי 2024 הורחבה תחולתו, באופן בו יחול החוק גם על מזמין, המקבל שירותים באמצעות קבלן. ההגדרה של שירות בהקשר זה היא רחבה, וחלה על כל שירות המתקבל מקבלן באמצעות עובדים. במקביל, הורחבה ביחס לעובדי קבלן שירות תחולת האיסור על פגיעה על רקע הטרדה מינית, המעוגנת בחוק שוויון הזדמנויות בעבודה, התשמ"ח-1988.

התיקון לחוק המרחיב את היקף תחולתו ביחס לעובדי קבלני שירות ייכנס לתוקף בתאריך 25.1.2025.

התיקון לחוק קובע הוראות מעבר, לפיהן עד להתקנת תקנות בנושא, הכללים לביצוע חובות המעסיק החלים ביחס לעובדי קבלן כוח אדם המוצבים במקום העבודה יחולו גם ביחס לעובדים של קבלן שירות.

שימו לב: במקומות עבודה המעסיקים יותר מ-25 עובדים קמה חובה לקבוע תקנון בנוגע למניעת הטרדה מינית וטיפול בתלונות. נוכח התיקון לחוק יש לתקן את התקנון, באופן בו יכלול התייחסות להחלתו על עובדי קבלן שירות.

 

אנו עומדים לרשותכם לכל שאלה והבהרה, לרבות ביחס לתיקון התקנון למניעת הטרדה מינית ויישום שאר השינויים הנדרשים נוכח התיקון לחוק.

 

מחלקת דיני עבודה

הרצוג פוקס נאמן

חפשו לפי +