מרכז מדיה

הצעת חוק לתיקון פקודת השותפויות

25 יוני 2024

לקוחות וידידים נכבדים,

ביום 10.6.2024 פורסמה מטעם הממשלה הצעת חוק לתיקון פקודת השותפויות (מס' 6), התשפ"ד-2024 ("הצעת החוק").

היות ובעשורים האחרונים, שותפויות מוגבלות הפכו לצורת התאגדות נפוצה עבור קרנות השקעה פרטיות, הצעת החוק מבקשת לעדכן חלק מההסדרים בפקודה הנוגעים לרישום שותפויות, כך שיתאימו לנהוג במדינות מפותחות בעולם ולהתפתחות הטכנולוגית, וזאת במטרה להקל על רישומן של שותפויות כאמור בישראל.

להלן עיקרי ההסדרים המוצעים בהצעת החוק:

  1. ביטול חובת מסירת הסכם שותפות מוגבלת לרשם – מוצע לבטל את חובת המסירה של הסכם שותפות מוגבלת לרשם בעת רישום השותפות, וכן את החובה לקבל היתר משר המשפטים על תיקונים ושינויים בו.

  1. ביטול חובת הפרסום ברשומות – מוצע לבטל את החובה הקיימת בפקודה לפרסם ברשומות את פרטי השותפות בעת רישומה וכן הודעות שונות ביחס לשינויים בשותפות. במקום הפרסום ברשומות מוצע שהרשם יפרסם באתר האינטרנט של משרד המשפטים את כל המידע העדכני באופן מרוכז ביחס לכל שותפות, כולל דיווחים על שינויים בפרטי והרכב השותפות, וכן כי ניתן יהיה לעיין בתיק השותפות.

  1. מעמדו של שותף מוגבל וניהול השותפות – לפי הפקודה שותף מוגבל אינו רשאי להשתתף בניהול השותפות, והשתתפותו בניהול השותפות עשויה להביא לכך שהוא יישא באחריות לחובות השותפות כאילו היה שותף כללי. הפקודה אינה מפרטת אלו פעולות של השותף המוגבל יחשבו כניהול עסקי השותפות, ועל כן יש חוסר ודאות לגבי השתתפות שותפים מוגבלים בהחלטות מסוימות או מילוי תפקידים מסוימים בשותפות. מוצע להסמיך את שר המשפטים לקבוע בתקנות פעולות או סוגי פעולות ששותף מוגבל רשאי לנקוט, מבלי שיראו בנקיטתן כהשתתפות בניהול השותפות באופן שעלול להטיל עליו אחריות לחובות השותפות.

  1. אופן מסירת הודעות לרשם – מוצע לאפשר הגשת הודעות לרשם באופן מקוון ובאופנים נוספים, שייקבעו בתקנות.

 

לקריאת הצעת החוק >> לחצו כאן

 

שימו לב כי תיקון זה הוא חלק מיוזמה כוללת רחבה יותר לתיקון פקודת השותפויות, על מנת להתאימה לדיני השותפויות המודרניים הנפוצים בעולם, אשר נמצאת בבחינה של משרד המשפטים מזה מספר שנים.

 

בברכה,

מחלקת קרנות השקעה

הרצוג פוקס נאמן

חפשו לפי +