מרכז מדיה

עדכונים והקלות לאור המצב הבטחוני – מיסים & מכס וחוקיות יבוא

15 אוקטובר 2023

לקוחות וידידים יקרים,

לאור המצב הביטחוני, רשות המסים החליטה בימים אחרונים על מתן ההקלות שלהלן, הרלוונטיות גם למיסים העקיפים, הוצאו הנחיות בנוגע ליבוא תרומות ודנים עדיין במתן הקלות והנחיות נוספות.

להלן ההקלות שניתנו על ידי רשות המיסים:

  • מתן ארכה להגשת דוחות תקופתיים לחודש ספטמבר 2023 במע"מ, ניכויים ומקדמות מס הכנסה עד לתאריך 26.10.2023. כמו כן, לא יוטלו קנסות בגין פיגור בהגשת דו"ח לדוחות שיוגשו עד לתאריך 23.11.23, אך הפרשי הצמדה וריבית יחולו על פי החוק. במקרים חריגים תינתן אפשרות להגיש בקשה פרטנית בצירוף מסמכים תומכים לוויתור על הפרשי ריבית והצמדה. משרתי המילואים ותושבי הדרום ועוטף עזה, שלא יגישו במועד את דוחות לחודש ספטמבר 2023 יוכלו לקבל ביטול מלא של קנסות הפרשי הצמדה וריבית. (נציין כי הוארך גם תוקפם של אישורי ניכוי מס במקור שפגו ביום 30.9.2023 – עד לתאריך 30.11.2023).
  • הקפאת הליכי גביה ואכיפה– לא יוטלו עיקולים חדשים בגין חובות, ולא יבוצעו הליכי הוצאה לפועל ומימושי עיקולים עד ליום 20.10.2023. יודגש כי הפרשי הצמדה וריבית יחולו על פי החוק ואין מדובר בביטול של עיקולים קיימים או מחיקת חובות.
  • הגשת אורכות להשגה וערעורים, הגשת מסמכים וניהול הליכי שומה בכלל מערכי המס במהלך השבועיים הקרובים רשות המיסים תגלה רגישות וגמישות ביחס לניהול הליכים קיימים ופתיחת הליכים חדשים.

להודעות שפרסמה רשות המסים >> לחצו כאן

שחרור תרומות מהמכס

בנוסף לכך, רשות המסים פרסמה נוהל לגבי שחרור מהמכס של תרומות לחיילי צה"ל, לפיו גורם המעוניין לתרום נדרש לפנות למינהלת משרד הביטחון. אם מדובר בתרומת ציוד לחימה- משרד הביטחון יאשר את הציוד וידאג להגיש למכס הצהרת יבוא ולשנע את הטובין לצבא.  לגבי תרומות שאינן ציוד צבאי– משרד הביטחון יאשר את הציוד וישלח בקשה לוועדה לכיסוי מסים במשרד האוצר. לאחר אישור הוועדה, הגורם הנתרם או בא כוחו יגיש הצהרת יבוא, כאשר תשלום המסים יתבצע ע"י הוועדה לכיסוי מסים.

לגבי נוסעים המגיעים לישראל עם תרומה – יש לעבור במסלול האדום, שם נציג משרד הבטחון יטפל בתרומה.

תרומות אזרחיות – יטופלו על ידי המכס, לשם כך הוקם מוקד מיוחד במכס.

מינהלת משרד הבטחון: Trumot_migun@mod.gov.il או בטלפון: 073-3538888.

מוקד המכס: trumotil@taxes.gov.il  או בטלפון: 074-7409111.

 

לקריאת הנוהל המלא

לנוהל תרומות לחיילי צה"ל >> לחצו כאן

לנוהל תרומות אזרחיות >> לחצו כאן

 

הנחיות הממונה על התקינה

יובהר כי כל התרומות כפופות לעמידה בדרישות חוקיות היבוא. בהקשר זה יצוין כי מר איגור דוסקלוביץ, הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, הבהיר כי יבוא של אפודי מגן (דוגמת אפודים קרמיים) וקסדות מגן לחיילים (דוגמת קסדות טקטיות) – אינו מצריך קבלת אישור תקן.  

בנוסף, הממונה על התקינה התיר לייבא טובין המיועדים לסיוע מלחמתי, כדוגמת ציוד שמע וחוזי, ציוד אופטי, מנורות חירום, פלסטרים ועוד ללא הצגת אישור תקן רשמי החל מיום 13.10.2023 עד ליום 31.12.2023, או עד לסיום הכרזת שר הביטחון על מצב מיוחד בעורף, לפי המוקדם. יובהר כי אין בפטור זה כדי לפטור מחובת עמידה בדרישת התקן או מכל דרישה או הוראה אחרת לפי כל דין.

לקריאת ההיתר של הממונה על התקינה >> לחצו כאן

עוד יצויין כי במטרה להקל על ציבור היבואנים והמעבדות, הממונה על התקינה פרסם הנחיות לביצוע זיהוי ונטילה במצב הביטחוני הנוכחי.

לקריאת הפרסום של הממונה על התקינה >> לחצו כאן

אנו נמצאים בקשר מתמשך עם רשות המסים, משרד הכלכלה, ובימים אלה נבחנות הקלות נוספות כדוגמה פטור ממס ערך מוסף על תרומות, ופטור לעוסקים בעוטף ממס ערך מוסף על תמיכות, אנו נשמח מאוד לעמוד לשירותכם ולסייע בכל הנדרש.

בברכה,

הרצוג פוקס נאמן

חפשו לפי +