מרכז מדיה

יעקב נאמן ז"ל (1939-2017)

2 ינואר 2017

אמש הלך מאיתנו יעקב נאמן, אחרון השותפים המייסדים. אבל כבד נפל על כולנו. יעקב, יחד עם חיים הרצוג ז"ל ומיכאל פוקס ז"ל, ייסדו ב-1972, את אחד ממשרדי עורכי הדין המפוארים בישראל. הם הניחו את יסודות הפירמה שהביאו לפרסומה בארץ ובעולם: מקצועיות ללא פשרות, דבקות במטרה, בינלאומיות, שרותיות ויותר מכך- אנושיות.
יעקב היה ספרא וסיפא: פרופסור למשפטים, מן הבולטים בארץ, ובמקביל מגדולי עורכי הדין שצמחו בארץ, הן בתחום המיסים והן בתחומי משפט אחרים.
יעקב העמיד דורות רבים של תלמידים באקדמיה ובמשרד. אנו כולנו תלמידיו. עליו נאמר שלעולם לא נתקנא בבנו או בתלמידו.

יעקב שירת את המדינה והציבור במסירות ומתוך תחושת שליחות. אף שמעולם לא היה פוליטיקאי, יעקב כיהן בתפקידים בכירים בממשלה; כשר המשפטים, כשר האוצר ולפני כן כמנכ"ל משרד האוצר. בתפקידיו אלה הטביע חותם משמעותי במשפט ובכלכלה בישראל. יעקב מילא אינספור תפקידים נוספים, בשירות הציבור כחבר בוועדות ציבוריות וכן בתפקידים במוסדות חינוך ורווחה.
אף שיעקב התהלך בקרב שועי עולם, תמיד נשאר עממי. הוא הרגיש נוח יותר בקרב הבריות הרגילות מאשר בחברת מנהיגים או אנשי ממון. הוא התעקש שיקראו לו בשמו יעקב ולא פרופסור, דוקטור או אפילו מר.
יותר מכל נזכור את יעקב, וכך הוא ירצה שיזכרו אותו, כאדם (מנטש); איש הדואג דווקא לחלשים, לעניים, לחולים ולמי שלא שפר עליו גורלו- איש חסד גדול היה.
יעקב הפקיד בידינו פיקדון יקר: משרד מפואר ויותר מכך- מורשת ייחודית. אנו נעשה הכל לשמירת הפיקדון שנתן בידינו.

אנחנו מתאבלים כולנו ושולחים את תנחומינו למשפחה הגדולה והמלוכדת שיצר יחד עם רעייתו הנאמנה הדסה, שתיבדל לחיים טובים וארוכים.
אנו שולחים את תנחומינו ליעל, בתו של יעקב ושותפתינו, ולכל המשפחה.
יהא זכרו ברוך!

טוביה ארליך, מאיר לינזן, אלן סאקס, יעקב ברנט, אהוד סול

חפשו לפי +